Den 1 april får Gullbergs i Värnamo det nya namnet Ocay.
– Med cirka 3 500 regionala kunder inom privat och offentlig sektor är det nya namnet ytterligare ett steg i att stärka positionen som Värnamos ledande leverantör av produkter och tjänster som får företag att fungera. Nu storsatsar vi när konkurrenterna gör tvärt om. Personliga relationer, hög tillgänglighet och nyanställningar är ledord för framtiden, säger Joakim Svensson, regional försäljningschef, Ocay Värnamo
– Helt klart är att några av orsakerna till vår framgång är vår personal ute på fältet och lokala butiker som skapar härliga personliga relationer. Dessutom är samtlig butikspersonal densamma efter att vi tagit över tidigare verksamheter så de har jobbat med oss länge. Samtidigt har vi också en härlig mix av människor – unga och gamla, kvinnor och män och olika åldrar. Nu kommer vi att fortsätta satsa i Värnamo med nyanställningar, säger Joakim.
I samband med namnbytet lanseras en ny e-handel som blir en viktig del av Ocay Värnamos nya utpräglade multikanalstrategi.
– Den skapar enkelhet och tillgänglighet för kunder till e-handel, ortens största support ute på fältet, butik samt kundsupport på telefon. Genom lokal närvaro och personliga relationer strävar Ocay Värnamo efter att erbjuda hållbara lösningar, såväl vad avser totalekonomi som miljö och långsiktiga affärsrelationer.
– Nya kundbeteenden, branschglidning och teknisk utveckling gör att den klassiska kontorsvaruhandeln är på väg att förändras och ytterligare konsolideras. Nya Ocay Värnamo har en väldigt tydlig målsättning att som lokal aktör leda den förändringen, fortsätter Joakim Svensson.