20-åriga Amanda har trots sin ungdom valt att ta det stora ansvaret som butikschef. – Ja, jag tycker det är verkligen kul med en sådan här utmaning, säger hon. Intresset för att sälja fick hon för två år sedan, då som student på Figy.
– Jag hade ett UF-företag där jag designade T-Shirts, det tyckte jag var verkligen roligt. Hon berättar att butiken kommer att ha öppet tre dagar i veckan. Övrig tid kommer hon att tillbringa tillsammans med ett annat Värnamoföretag, Jack&Jones. Tillsammans ska de marknadsföra sin respektive kollektioner bland annat till företag.
– Tanken är att företagen ska kunna prägla både väskor och kläder med sin företagslogo och på det viset profilera sig, fortsätter Amanda Johansson. Hon avslöjar att rörelsen kommer att få ännu ett ben att stå på till hösten.
– Då hoppas vi kunna öppna en hemsida där privatpersoner ska kunna prägla kläder och väskor med sina egna logotyper, slutar Amanda Johansson.