På fredag är det dags för en ambassadörsdag i Värnamo.
– På Ambassadörsdagen tar våra gästföreläsare pulsen på viktiga mekanismer som påverkar Värnamo: infrastruktur, handelsplatser, marknadsföring. Vi får aktuella idéer om näringsliv, bostads- samt centrumutveckling från lokala nyckelpersoner, och expanderar dagens tankar med ett avslutande panelsamtal, upplyser Ambassadörsrådet genom Christer Fjordevik.
– Värnamo har elva officiella och tusentals inofficiella ambassadörer. Uppgiften som ambassadör kräver engagemang, påfyllning och uppbackning, säger Christer.
Vid samlingen i Gummifabriken inleds med följande:
- Därför är lokala ägare viktiga för Värnamo. Med Bengt Liljedahl, ambassadör och koncernchef Liljedahl Group
- Värnamo Putting Värnamo on the Map, vd Julian Stubbs, UPtherevereywhere, Stockholm
- Attractive Places for Creative People, doktorand Özge Öner, Internationella Högskolan, Jönköping
- Vad kan Europabanan betyda för Värnamo? professor Johan Woxenius, Handelshögskolan, Göteborg
- Attraktivt näringsliv – vd Jörgen Rosengren, Bufab
- Attraktivt boende – vd Johnny Grauengaard, BSV
- Attraktivt centrum – planarkitekt Frida Fälth, Värnamo kommun
I ett panelsamtal medverkar:
- vd Stig-Olof Simonsson, Simonssongruppen koncernchef
- ambassadör Bengt Liljedal
- kurator Karina Havemose, Vandalorum
- professor Johan Woxenius
- doktorand Özge Öner
- koncernchef Jörgen Rosengren
- vd Johnny Grauengaard
- planarkitekt Frida Fälth
- strateg Julian Stubbs
- platschef Per Sandberg, Holmgrens bil
- koncernchef, ambassadör Kadim Akza
Moderator är Frida Boklund från Företagarna.
Bengt Liljedahl är en av de medverkande vid Ambassadörsdagen
Hur många intresserade värnamobor med idéer stänger man ute med en avgift på 500 kronor? Är det dessa summor som det handlar om när man skall ha evenemang i Gummifabriken, så stannar nog många värnamobor hemma. Visst, någonstans måste Gummifabriken få in pengar! Och det har väl etablissemanget råd med!
Om jag hoppar över maten så kanske jag kunde få komma in för 20 kronor?