Väljer du i stället att ringa så är chansen större att du år ett tråkigare bemötande och kanske inte ens svar på dina frågor.
Detta har framkommit sedan Värnamo kommun gjort en ny mätning av servicen via mail och via telefon.
Ett antal personer har blivit kontaktade med frågor om bland annat bygglov, förskola, äldreomsorg, miljö- och hälsa och handikappomsorg.
Dessutom har kommunledningskontoret också fått frågor. Frågeställarna har sedan bedömt svaren som goda, medelgoda eller dåliga.
Resultatet visar att kommunen när det gäller att besvara mail ligger i nivå, eller lite bättre än den genomsnittliga kommunen i landet. När det gäller tillgänglighet i telefonen, att ge svar på frågor via telefon och bemötande i telefon är resultatet sämre än genomsnittet och har dessutom försämrats sedan förra årets mätning.
Kommunalrådet Hans-Göran Johansson var inte jätteimponerad över resultatet.
– Resultatet av servicemätningen går nu till ledningsgruppen, som får fundera på hur vi ska gå vidare, säger han.
Av: Peter Magnusson
Hans-Göran Johansson