Nu påbörjas arbetet med Destination Värnamo. Värnamo Näringsliv har erhållit ett startbidrag på 700.000 kronor från kommunen för att genomföra uppstarten av Destination Värnamo.
– Syftet med arbetet är att lägga grunden för hur vi i framtiden ska arbeta för att utveckla Värnamo som destination. Ambitionen är att utveckla ett tätare samarbete mellan de lokala besöksnäringsföretagen och övriga näringslivet. Syftet är att skapa en dialog som kan generera affärer och mervärde för företagen, säger Åza Rydén som är vd för Värnamo Näringsliv.
Uppstartsarbetet pågår under 2012 görs i samarbete med nystartade företaget Finnveden Säljkraft AB. vid årets slut.
Mål för uppstartsarbetet är:
• Utveckla ett koncept och en arbetsmodell för Destination Värnamo.
• Ta fram en plan för framtida finansiering.
• Genomföra fyra händelser/arrangemang.
• Utvärdera arbetet och definiera uppdraget för en destinationsutvecklare samt genomföra rekryteringen av denne.
• Bilda en styrgrupp för den fortsatta verksamheten.
Nystartade Finnvedens Säljkraft ägs av Jonas Gallneby, Samuel Gallneby och Johan Sandahl.
– Alla tre har en lång erfarenhet inom försäljning. Företaget bedriver verksamhet med fokus på att maximera försäljning hos företag och organisationer, oavsett bransch, vilket innebär utveckling av säljkanaler och säljorganisationer samt utbildningar och projektledning, berättar Åza Rydén.