Den 81-åriga draken i stan har bytt kläder, skapade av en dansk designer.
Det är alltså VN som från i dag ser lite annorlunda ut. Förpackningen är lite förändrad men innandömet i stort sett detsamma: annonser på förstasidan och fortfarande i fullformat. Fortfarande konservativ och nog enda dagstidningen i landet med nästan hela förstasidan fylld av annonser.
– Jag har eftersträvat tydlighet. Formen ska hjälpa läsarna att hitta i tidningen och se vad som är viktigast. Dessutom uppnår vi ett modernare och mer karaktäristiskt utseende genom att byta från Times till nya typsnittet Greta, säger designern Ole Munk.
Vi kan ju också anpassa på att tillägga att även vi satsar på vårmode: delvis ändrad design av Skillingaryd Nu, Vaggeryd Nu och Värnamo Nu. Beställningen är gjord och kostymen väntas inom kort.
Vilken drake?
Varför är Värnamo Nyheter en drake?
Redaktionen svarar: Det är ett talesätt om inflytesrika tidningar. Så här säger en uppslagsbok: ”– TIDNINGS-DRAKE . om tidning med stor upplaga o. stort inflytande; förr äv. om tidning i stort o. svårhanterligt format (jfr drake , sbst. ¹ 9 ). All den smörja en stor tidningsdrake måste ha att fylla sina spalter med. SÖDERBERG AllvLek. 218 (1912 ). Idag när vi slog upp tidningsdraken fanns det där. ALVING HemBäst 97 (1948 ). ”
Fattar inte hur VN kan ta betalt för sin tidning innehåller ju mer annonser än i gratistidningarna. Kvalitén på artiklarna är ju inte bättre utan jag tycker att värnamo.nu och finnveden.nu håller minst lika hög klass om inte högre. Vad betalar man för egentligen?
kommer aldrig att läsa denna tidning så länge det bara är annonser på 1:a sidan! Prenumerationen på JP förlängs inte heller, 3 dar gamla nyheter är inte värt priset!