Gummifabriken förstärker sin position som navet i regionens utveckling
Ett exempel på detta är företaget Heidenhain, som från sitt Stockholmskontor valde ut just Gummifabriken för att träffa nya och gamla kunder.
Heidenhain som är ett av Tysklands större företag när det gäller verktygsmaskiner, träffade ett 100-tal presumtiva kunder på Gummifabriken.
– Det här är första gången vi arrangerar en sådan här träff.
– Här är ju jättebra, stora och fina lokaler, konstaterar Simon Andersson som är företagets försäljningschef i Skandinavien.
Andersson fick tillfälle att träffa kunder från hela södra Sverige och från Göteborg.
– De flesta som kommit hit arbetar på ett eller annat vis med bearbetningsarbete, fortsätter han.
Förutom att Värnamo ligger bra till geografiskt så fanns det också en annan tanke med att lägga sin träff till Gummifabriken.
– Värnamo och Gnosjö är lite av navet när det gäller maskinvaror, konstaterade Andersson.
Av: Peter Magnusson